بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

آیا این پایان ماجرا است؟ یا آغاز ماجرای دیگری؟

همه چیز برعکس شد!

 نویسنده اصلی آن مقاله جنجالی، عاقلانه ترین راه را انتخاب کرد و با اظهار تاسف و تاثر شدید نسبت به حوادث پیش آمده در استان، خود را معرفی کرد.

در کامنت های پست قبلی، مطلب کاملی را برای اثبات اینکه انتخاب و چاپ همچین مقاله ای در اثر یک اشتباه مضحک بود نوشتم، اما خیلی ها در داخل و خارج وبلاگ بر این عقیده بودند که در این کار اهداف سیاسی بوده و ... چرا اینقدر قضیه را بغرنج می کنید؟ دوستان! همه چیز را همانطور که هست ببینید.

امیدوارم با روشن شدن قضیه، مشکلاتی که برای خانم الهام افروتن، که مسئول انتخاب و چاپ این مطلب بوده برطرف شود. حالا نه فقط وبلاگ نویس ها و اینترنتی ها، که همه منتظر نتیجه هستند، چون این خبر در سطح کشوری نیز پخش شده است.

جنجال نشریه تمدن هرمزگان اگر چه یک وجهه ظاهری و کلیشه ای داشت، که همان اعتراض عمومی مردم و جنبش برخی نیروها بود، اما در باطن یک چراغ زرد پر رنگ بود برای دیگر روزنامه ها و نشریات کشکی و غیر کشکی که به طور انبوده در استان و کشور به چاپ می رسند. همچنان خدا همه ما را به راه راست هدایت کند!

...........................................................................

این قضیه جنجالی نشریه باعث شد چند کلامی رو که قبلا در مورد جشنواره فجر نوشته بودم، الان با تاخیر بنویسم:

جشنواره بیست و چهارم فیلم فجر آغاز شد و تمام شد؛ اما در حالی که طبق معمول این همه سال، ما بندریها، ببخشید هرمزگانیها از مشاهده و لمس این اتفاق بزرگ فرهنگی و هنری از نزدیک محرومیم. دروغ چرا؟ جشنواره بوده، اما کجا؟ سالن مخروبه و کلنگی سینما انقلاب، آن هم هر چند سال یک بار.

این کاش مسئول یا مسئولینی که برگزاری و هماهنگی همچین برنامه هایی در حیطه وظایفشون هست، حساسیت بیشتری نسبت به این قضیه نشون می دادند. سالهاست در انتظار همچین جشنواره ای (و جشنواره های مشابه) منتظریم، ببخشید، آرزو به دل مانده ایم!

یکی از دوستان عقیده داشت که وقتی در بندر جشنواره فجر و امثالهم برگزار نمی شود، خوب نمی شود کاریش کرد و ما هم باید دست روی دست بگذاریم، چون از عهده من و شما خارج است که بتوانیم با چند کلام حرف، جشنواره ای را به شهری بیاوریم! خوب درست است! از عهده من و شما خارج است چون اصلا در حیطه قدرت و ظیفه من و شما نیست، اما دوست و دوستان عزیز، "خواسته مشروع" هم خوب چیزی است!

ابراهیم حاتمی کیا، با فیلم جدید "به نام پدر" طبق معمول هر سال، جوایز جشنواره بیست و چهارم را درو کرد و بعد از "چهارشنبه سوری" اصغر فرهادی، فیلم برگزیده تماشاگران شد. تجربه ثابت کرده که نگاه حاتمی کیا و سبک بکار رفته او در فیلم های "کلام محور" اش، مورد پسند عام و خاص است، چرا که همیشه حرفهای متفاوتی را برای گفتن دارد و اصلا همین هم یک چنبه مثبت است که در فیلم هایش همیشه حرفی برای گفتن دارد.

اینها در حالی است که فیلم "به رنگ ارغوان" همچنان به دلایلی، از سوی وزارت اطلاعات تحریم شده است. به گفته خود حاتمی کیا: "سیصد و شصت و پنج روز برای نمایش این فیلم در جشنواره صبر کردیم، اما ای کاش سیصد و شصت و پنج ثانیه روی آن فکر می شد."

این چند سطر رو هم در تاکید همان خواسته مشروع نوشتم! چون به فیلم علاقه دارم وگرنه از آنجا که الان تنور کمی داغ است، از این "خواسته مشروع" برداشت سیاسی نکنید لطفا!

نظرات 11 + ارسال نظر
هرا سه‌شنبه 11 بهمن 1384 ساعت 12:20 ق.ظ

سلام
ف.م. سخن آقا هستند و مقیم کانادا

صبرا سه‌شنبه 11 بهمن 1384 ساعت 07:40 ق.ظ http://sabra.blogsky.com

کار خودتو کردی.
من پشتش وایسادم . خوب نمی آرن دیگه .می خوای چیکار کنی؟

جن زده سه‌شنبه 11 بهمن 1384 ساعت 10:52 ق.ظ http://jenzade.blogsky.com

سلام کامیرای عزیز
نوشته ی ف.م.سخن رو خوندم.

من که دیگه عادت کردم هیچی رو عادی نبینم و سعی کنم به یه سیاست پشت پرده ربطش بدم!

mojtaba سه‌شنبه 11 بهمن 1384 ساعت 11:02 ق.ظ http://shahregarm.blogsky.com

سلام خوبی کامیرا جان از نظر من تو هم بیخیال شو در مورد این چیزا ننویس(سیاست)...چاکریم خدانگهدار

دخترخلیج سه‌شنبه 11 بهمن 1384 ساعت 01:10 ب.ظ http://dkh.blogsky.com

مطلب سیاسی مینویسی ؟ خوب کاری میکنی !

فقط بگو ببینم کمپوت گلابی دوست داری یا سیب وقتی میام به دیدنت در ...(؟)

فرزاد سه‌شنبه 11 بهمن 1384 ساعت 01:55 ب.ظ http://jasknews.mihanblog.com

سلام متن جنجالی را در وبلاگم گذاشتم.

فرید سه‌شنبه 11 بهمن 1384 ساعت 10:34 ب.ظ http://www.jasknews.blogfa.com

بسیار زیبا بود موفق باشید
به من کم سر میزنی؟
منتظرتم

صلح سه‌شنبه 11 بهمن 1384 ساعت 10:57 ب.ظ

فعالین و اعضای سندیکای شرکت واحد روز جمعه در خانه های خود میمانند




بخشهائی از اعلامیه فعالین و اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

بنام آن که عدالت را دوست دارد
در پی اعتصاب 8 بهمن 1384 و تصمیم اکثریت رانندگان برای شرکت در اعتصاب جهت به دست آوردن حقوق و خواستهای صنفی خود با حضور غیر قانونی و گسترده مامورین امنیتی و پلیس در مناطق شرکت واحد و برخورد قهرآمیز فیزیکی ، ضرب و شتم و ایجاد رعب و حشت کارگران را وادار کردند که علیرغم میل باطنی شان اعتصاب را بشکنند و بیش از 500 نفر از همکاران را بازداشت و به زندان اوین منتقل کننند و تاکنون خانوادههای محترمشان از سرنوشت بازداشت شدگان اطلاعی ندارند. متاسفانه در این روز شاهد بودیم که عده ای خواسته یا نخواسته پای در حریم مقدس خانه های کارگران نهاده و عده ای از همسران همکاران ما را بهمراه کودکان خردسالشان دستگیر و حتی بعضی از آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
ما کارگران زحمت کش شرکت واحد تاکنون با نجابت ، صبوری و نداری طی سالیان گذشته و ماههای پیش و خصوصا در روزهای اخیر انواع تهمتها و برچسب های سیاسی که بهیچوجه در شان ما کارگران نیست تحمل کردیم ولی اجازه جسارت و تعرض به حریم خانوادههایمان را به هیچ احدی نمیدهیم....
اعلام میداریم چون دستهای پنهانی در کار است که حرکت حق طلبانه ما را سیاسی جلوه داده و بدین ترتیب حرکت حق خواهانه کارگران را سرکوب کنند و چون احساس میکنیم با این دستهای پلیسی در محل کار خودمان امنیت نداریم از حق قانونی خود استفاده کرده و در روز جمعه 14 بهمن 1384 کلیه رانندگان، کارگران و کارکنان از حضور در محل کارمان خودداری میکنیم و در خانه هایمان میمانیم. ما باردیگر خواسته های خود را اعلام مینمائیم :
1 - آزادی کلیه بازداشت شدگان
2 - آزادی فعالیعت سندیکائی
3 - آزادی قرارداد دسته جمعی

خانوادهها زندانیان و اعضا و فعالین سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه



پیله چهارشنبه 12 بهمن 1384 ساعت 01:45 ب.ظ http://hami.blogfa.com

سیاورشن که ترسید و پستش را حذف کرد یعنی این پسر با یک تهدید وبلاگ نویس اینقدر جا زد ؟

فرزان پنج‌شنبه 13 بهمن 1384 ساعت 04:46 ب.ظ http://www.doniayefani.blogfa.com

سلام کامی جون
ممنون که سر زدی
گفتی لینکمو گذاشتی ولی چرا نیست؟
مطلب در مورد ماه محرم هم که پیدا نیست؟کو کجاست؟

فرزان پنج‌شنبه 13 بهمن 1384 ساعت 05:02 ب.ظ http://www.doniayefani.blogfa.com

سی دی هاشون هنوز به
بازار نیومده؟
امسال یه خورده دیر نکردن پارسال هنوز جشنواره تموم نشده بود سی دی ها پخش شده بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد