بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

چرا چهارشنبه سوری، چهارشنبه سوزی شد؟

محض اطلاع دوستان باید عرض کنم که اینجا (بندرعباس) دو هفته است که چهارشنبه سوری در خیابان ها و پارک ها و دبیرستانها شروع شده! دو هفته ای هست که صدای مهیب انواع ترقه ها و نارنجکهای دست ساز و خطرناک به گوش می رسه. البته حدس می زنم در بقیه شهرهای کشور هم وضع مشابهی باشه.

 

و این انرژی است که تخلیه می شود!

 

در خیابان راه می رفتم که یکی از همین نارنجک ها در چند متری من منفجر شد، و صدای خنده چند جوان که روی یک وانت شوتی* نشسته بودند! مثلا می خواستند من رو بترسونند! گازش رو گرفتند و رفتند و هر چند متر یکی از این نارنچک ها رو پرت می کردند و جیغ و داد می زندند! خودم رو جای یکی از اونها بالای وانت فرض کردم، خداییش خیلی حال میده!

 

اینطور که به نظر میاد، از طرفی چهارشنبه سوری شده ابزار بعضی از جریان های فکری که اهداف سیاسی دارند و ... قضیه داره جالب میشه! شخصا ترجیح می دم از این به بعد کمتر توی وبلاگم به نقدهای سیاسی و اجتماعی بپردازم چون هنوز زوده که جامعه از چیزی به اسم وبلاگ حرف شنوی داشته باشه!

 

چهارشنبه سوری هم چهارشنبه سوری های قدیم! تنها آتشی که با رضایت پدر و مادر روشن می کردیم! بعد از غروب چهار تا خرده چوب و آت و آشغال از کوچه های محله جمع می کردیم و آتیش می زدیم، بعد هم یکی یکی از روش می پریدیم! هر وقت آتیش کم می شد آقای همسایه می اومد کمی نفت می ریخت رو آتیش و دوباره شروع می کردیم! ساعت 9 هم مادر می اومد و یه کتری آب می ریخت رو آنیش و تمام! رفت تا سال بعد ...

 

از اونجایی که ما که چهارشنبه سوری به یه محفل خصوصی بیرون شهر دعوت شدیم، قضیه underground  و این صوبتا! و از اونجایی که مقدار نارنجک ها و بمبهای دست ساز و انواع کلاهکهای هسته ای که در این شب عزیز! استفاده میشه و ضریب خطر و این جور چیزا یه کمی زیاد شده، تصمیم گرفتیم امسال پارک دولت رو بی خیال بشیم! البته دوستان حتما برای تهیه گزارش تصویری می رند.

 

۱- این همه رزمایش و مانور در کشور برگزار میشه، رزمایش مردمی چهارشنبه سوری هم یکیش! بعد می گند ما توی کشور دموکراسی نداریم!

 

۲- آمریکای جنایتخوار غلط بکنه به ایران حمله کنه، جوانان غیور ما الان به اندازه ده سال مهمات دارند! و به اندازه صد سال انرژی!

 

۳- تمام محوطه پارک دولت توسط نیروهای جان بر کف اراذل و اوباش مین گذاری شده! از من میشنوید اون شب توی خونه بشینید و به سریال هری پاتر 8 که به طور زنده از تلویزیون ایران پخش میشه نگاه کنید!

 

۴- لطفا شب چهارشنبه سوری رو برای خود کشی انتخاب نکنید، چون اگه بین ترقه ها و نارنجک ها یکی به شما اصابت کنه و کشته بشید، قاتل شما مشخص نیست! بعد زشت نیست برین اون دنیا بهتون بگند فلانی به طور نامشروع کشته شده؟!!! خداییش خیلی بی کلاسیه!

 

* ماشین شوتی: در اصطلاح محلی به ماشین وانتی گفته می شود که ... ای بابا! شوتی یعنی عشق! صفا! یعنی آخر اکس! یعنی need for speed 8!  یعنی پلیس با الگانسش و ماکسیما و زانتیا برند بوق بزنند!

نظرات 11 + ارسال نظر
شهر گرم جمعه 19 اسفند 1384 ساعت 05:15 ب.ظ http://shahregarm.blogsky.com

سلام کامیرا جان بله دوست عزیز ما ثابت می کنیم که انرژی هسته ای حق مسلم ماست و نشون می دیم از انرژی هسته ای چطور بهره می بریم....:ی چاکرم درباره ی همین موضوع آپ کردم قربانت خدانگهدار....

امیر جمعه 19 اسفند 1384 ساعت 06:07 ب.ظ http://kargahhonar.blogsky.com/

سلام کاش جشنوراه شنی اومده بودی خوش گذشت. موفق باشی

پیله جمعه 19 اسفند 1384 ساعت 06:35 ب.ظ http://hami.blogfa.com

جالب هسته.سه شنبه شو تو پارک دولت حال اده.مگه نه؟

جن زده جمعه 19 اسفند 1384 ساعت 11:22 ب.ظ http://jenzade.blogsky.com/

سلام کامیرای عزیز.
صدهزار جور اتفاق باید بیفته تا بعضیا یاد بگیرن جلوی هرچیزی رو که با قلدری بگیرن، همه با حرص و ولع بیشتری می رن سراغش.

موافقم اساسی.

وارطان شنبه 20 اسفند 1384 ساعت 04:00 ق.ظ http://jomhour.blogfa.com

اینجا که آدم سوزی قسمت انسانی قضیه است...
بگذریم.از آشنایی با وبلاگت خوشحال شدم.لینک.

جن زده شنبه 20 اسفند 1384 ساعت 11:08 ق.ظ http://jenzade.blogsky.com/

سلام کامیرای عزیز.
فکر می کنم خیلی سرسری و بی دقت نگاهی به پست های من انداختی چون فکر نمی کنم توی هیچ مجله ای درمورد نحوه ی غذا خوردن جنها از بدن انسان یا قیافه ی جن ها و اجیر کردن اونها مطلبی داشته باشه. ضمن اینکه، حتی یکبار هم درمورد چیزهایی که گفتی تکراری هستند مثل خلقت آتشین یا فکرخوانی و حرکت سریع جنها چیزی ننوشتم. گفته بودی اطلاعات دقیقتری می تونی در اختیارم بذاری. خوشحال میشم اگر مقدار اطلاعاتت در خصوص جن زاده های همزیست انسان رو بدونم.

اکسیر شنبه 20 اسفند 1384 ساعت 02:26 ب.ظ

سلام عکسهای زیبای شما را در نمایشگاه دیدم موفق باشید و چهارشنبه سوری خوش بگذرد.

زهرا شنبه 20 اسفند 1384 ساعت 05:38 ب.ظ http://zahra999.blogfa.com

این مسئله خیلی سر سری گرفته شده.هر شب هم دارن از تلوزیون به حساب خودشون پیامدهای این سری رفتار رو به مردم نشون میدن تا چشمشون بترسه.همش هم جوونای حرف گوش نگکنی مقصرن که شیطون گولشون زده.و جالب اینجاست که یک بار هم مطرح نشد چرا ناگهان این نوع رفتار تو جامعه ی ما اوج گرفت؟!من که ترجیح میدم بمیرم ولی اون شب از دویست فرسنگی پارک دولت هم رد نشم!

سیاورشن یکشنبه 21 اسفند 1384 ساعت 10:10 ب.ظ http://siavarshan.blogsky.com/

سلام ...امخوند ...کاش هرموز هوندری جات خالیه...

دریانوردجوان دوشنبه 22 اسفند 1384 ساعت 02:59 ب.ظ http://www.seamen.blogfa

موسسه بین المللی دریانوردی آفرین قشم با همکاری دانشگاه صنعت نفت جهت تکمیل کادر افسری کشتی‌های ایرانی و غیر ایرانی، بر اساس مجوز سازمان بنادر و کشتیرانی (PSO) مبادرت به برگزاری دوره‌های دریایی ذیل بصورت بورسیه نموده است:

دوره مهندس سومی موتور در کشتی‌های با قدرت 750 کیلو وات یا بیشتر - سفرهای نامحدود.
ظرفیت پذیرش: 35 نفر
دوره افسر دومی عرشه در کشتی‌های با ظرفیت ناخالص 500 تن یا بیشتر - سفرهای نامحدود.
ظرفیت پذیرش: 35 نفر


الف) شرایط پذیرش:

((برای خواندن ادامه مطلب به وبلاگ سر بزنید.))

بندر خوبم دوشنبه 22 اسفند 1384 ساعت 06:52 ب.ظ http://banderekhoobom.blogfa.com/

سلام . عکسوی جالبی تو نمایشگاه اتنهاده . موفق بشی .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد