بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

حجاب از نوع ایرانی

مسئله برخورد با بی حجابی یا به معنای کلمه، بد حجابی، چند روزی است که نقل محافل شده است. اعلام اجرای این طرح از سوی نیروی انتظامی، واکنش های گوناگونی از سوی اقشار مختلف جامعه را به دنبال داشته است. در همچین مواقعی همیشه واکنش منفی، نمود بیشتری دارد!

"گشتهای ارشاد" نام ماموران زن ویژه پلیس است که برای این کار اختصاص یافته اند. از صحبتهای سردار طلایی، فرمانده نیروی انتظامی، اینطور به نظر می آید که پلیس قصد جدی در اجرای این طرح دارد. جزئیات را خودتان بخوانید، لازم نیست همه نگران بشوند! سیاست های نیروی انتظامی در این مورد قابل تحسین است، اما مشروط بر اینکه چیزی که اجرا می شود با چیزی که در حرف گفته می شود تفاوت نداشته باشد.

 در جایی از این مصاحبه سردار طلایی گفته: "پلیس با مساله حجاب کاری ندارد و حرف‌های انتشار یافته در یکی از سایت‌های خبری که به من نسبت داده شده را تکذیب می‌کنم؛ چرا که به حرف‌های من دست برده شد و من تنها اشاره‌ای به موارد اخیر کشف حجاب و استفاده از شلوارهایی کردم که برهنگی پاها را نشان می‌دهد ".

اما با این حال چیزی که واضح است این است که هنوز ماهیت این تصمیم برای عموم روشن نشده است. امیدوارم تجربه دهه هفتاد و برخورد های آنچنانی برخی جریانهای فکری با مردم دوباره به جامعه برنگردد که تنها نتیجه اش ایجاد تنش در جامعه است.

 

در مقابل صحبتهای دکتر هاجر تحریری فقط می توانم بگویم حرف حساب جواب ندارد. هیچ چیز به اندازه فرهنگ سازی و تقویت کانونهای تفکر در جامعه، نمی تواند پیشرفت یک جامعه را تسریع بخشد و دانشگاه به عنوان یکی از مهمترین این کانون ها اهمیت ویژه ای دارد. دانشجو همیشه در مرکز توجه بوده و خواهد بود. هر اتفاقی و هر تحولی در دانشجویان، مثل یک بیماری مسری به همه جامعه سرایت می کند. گلد کوئیست، یکی از این تجربیات بود که از دانشجویان شروع شد و همه گیر شد. در مورد لباس و مد نیز همینطور است.

 

فکر! مسئله ای که دولت آمریکا به عنوان دشمن شماره یک ایران بودجه مادی و غیر مادی ویژه ای را به آن اختصاص داده است. به نقل از یکی از فعالان سیاسی، دولت آمریکا در سال جدید، بودجه هفتاد میلیون دلاری را برای حمایت از کانال های ماهواره ای فارسی زبان برای تبلیغ علیه حکومت فعلی ایران تصویب کرده است. حالا صحت و سقم این رقم را نمی دانم، اما قطعا بودجه ای و یا حداقل تلاشی در کار است!

 

حرفها و جزئیات زیادی برای گفتن داشتم، اما ترجیح دادم به همین مقدار کفایت کنم! در هر حال، این اتفاق اگر چه تصمیمش مدتها قبل گرفته شده بود، اما در دولت جدید در حال اجرا است و به پای این دولت نوشته می شود. امیدوارم این داستان طولانی حجاب در کشور ما مطابق با رای اکثریت باشد و  پایان خوشی داشته باشد، اگر داشته باشد...

نظرات 10 + ارسال نظر
موسا یکشنبه 3 اردیبهشت 1385 ساعت 01:40 ق.ظ http://www.zehneziba.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
خواندم
امیدورم به مسئله حجاب بهتر و بیشتر از کارت هوشمند اهمیت داده شود !
فرهنگسازی را فقط اسپل می کنند ... بعضیها !
تلنگر خوبی بود اما کیست که بشکند ؟!
موفق باشی

چوک سورو یکشنبه 3 اردیبهشت 1385 ساعت 01:42 ق.ظ http://suru.blogsky.com

بلاخره وقتی دستشان به امریکا نمی رسه می افتند به جون ملت ایران و بیشتر از همه فشار بر زنان ، حجابی که با زور و چماق و شلاق بر زنان تحمیل کنند > نتیجه بهتراز این نخواهد داشت . پیاده کردن افکار قرون وسطی در قرن ۲۱ کار راحتی نیست .!

گوگانا یکشنبه 3 اردیبهشت 1385 ساعت 10:20 ق.ظ http://googana.blogsky.com

سلام به نظر من این زور و ضرب ها بیخودی هستش چقدر میخوان فشار بیارن شاید تو شهرهای کوچک یه کارایی بکنن اما تو شهرهای بزرگ نمیتونن.

پیله یکشنبه 3 اردیبهشت 1385 ساعت 02:59 ب.ظ

حجاب........به بندر هم سرایت کرده این گونه بد حجابی ها را باید خیلی وقت پیش کنترل میکردند از دختر ۸ ساله گرفته تا پیرزنها بی انکه انگیزه پوشیدن این لباسهای مبتذل و بدن نما را بدانند و یا ارایشهای مسخره تقلید کرده اند .جامعه باید ......

زهرا یکشنبه 3 اردیبهشت 1385 ساعت 03:48 ب.ظ http://zahra999.blogfa.com

بدحجابی!هنوز معنی این کلمه روشن نشده دست به کنش می زنیم و واکنشی که در پی می آید خطرناک تر از اصل موضوع است.حقیقت این است که حجاب در جامعه ی ما شده یک امر نسبی و سلیقه ای.هر کسی تعریفی از آن دارد و متقابلا تعاریف متعددی از بدحجابی ارائه می شود.اما این نکته را نمی توانیم مخفی کنیم که این برخوردها از ابتدای انقلاب بوده و تاثیر مثبتی که نداشته هیچ نگاه نسل جدید را نسبت به مقوله ی حجاب منفی کرده.کی می خواهیم یاد بگیریم از تجربه ها باید درس گرفت خدا می داند!

جزیره دوشنبه 4 اردیبهشت 1385 ساعت 02:03 ب.ظ

اَزادی پوشش ٬ یکی از ابتدایی ترین اَزادیهایی است که مردم ایران٬ و بخصوص زنان ٬ مثل خیلی چیزهای دیگر از داشتن اَن محروم هستند. مضحک اینکه در قرن بیست و یکم ضمن ادعای دستیابی به تکنولوژی فرآوری اورانیوم و چرخه سوخت هسته ای و عضویت خودخواسته در به اصطلاح باشگاه اتمی٬ هنوز تار مو و ساق پای بانوان مسئله روز جامعه است !

جامعه ما آسیب های زیادی رو طی حوادث زیادی متحمل شده. اما آسیب های ناشی از افراط و تفریط، تاثیراتی به مراتب قویتر داره. چون اینجا افکار و فرهنگ ها هستند که مورد حمله قرار می گیرند. خرابی های جنگ رو میشه دوباره ساخت. خونه های زلزله رو میشه دوباره بنا کرد. اما وقتی اندیشه و دیدگاه یک فرد تحت تاثیر یک رفتار نادرست عوض شد، نیرو و زمان زیادی لازمه که به راه درست برگرده و روشن بشه. و در ضمن، هر جامعه بنا به معیارها و اهدافش چیزی به اسم سلامت اجتماعی داره. حالا بعضی ها معتقدند این سلامت اجتماعی باید به هر طریقی که شده حفظ بشه! حتی از طریق خشونت و ...

یسرا پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1385 ساعت 12:43 ب.ظ

رعایت حجاب آنهم در جامعه اسلامی ما یک امر واجب است که هر فرد چه زن و چه مرد با تکیه بر اعتقادات و باورهای خویش از دین به رعایت آن مهم باید بپردازند .
و من همانطور که مخالف مجبور کردن مردم به بی حجابی هستم (دولت ترکیه ) مخالف مجبور کردن به حجاب هم هستم(کشور خودمان) چرا که باید به جای تبلیغ حجاب فرامین و مضامین دینی که برگیرنده حجاب است را ترویج کرد.

چوک لنگه شنبه 9 اردیبهشت 1385 ساعت 03:40 ب.ظ http://lengeh.blogsky.com

سلام.
دقیقا . به نظر من برخورد با بی حجابی یا بد حجابی کار خوبی است ولی همانطور که فرمودید باید فرهنگ سازی بشه و هیچ وقت نباید از رفتار خشونت آمیز استفاده نمود.

فرزانه یکشنبه 10 اردیبهشت 1385 ساعت 07:57 ب.ظ http://www.doniayefani.blogfa.com

امیدوارم که پایان خوشی داشته باشد

صفا پنج‌شنبه 18 خرداد 1385 ساعت 10:43 ب.ظ http://safafilter.blogsky.com

بابت لینکت ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد