بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

این تو بمیری با آن قبلی ها فرق دارد!

خوب قطعنامه شورای امنیت و در پی آن آتش بس از سوی هر دو طرف اسرائیل و فرزندان سید حسن نصرالله به اجرا در آمد. اما این وسط لحن تلویزیون و در کل صدا و سیمای ایران در پوشش خبری این قضیه، کمی تابلو شده است، اینطور نیست؟!!

 

عجب حکایتی شده است این قضیه سرقت عکس عکاسان! به نظر من عکاسهای ایران باید پیشتر از این یاد این نوع اعتراض می افتادند. اما خوب حالا این قضایای اخیر باعث شده است که همه به جنب و جوش بیافتند. خوب اگر حوصله اش را دارید که بفهمید در مورد چه اتفاقی دارم صحبت می کنم، لینک های زیر را به ترتیب ببینید. این قضیه همچنان ادامه دارد و امیدوارم پایان خوشی داشته باشد. بخوانید و طبق معمول همیشه قضاوت با خودتان:

 

قضیه از آنجا شروع شد (البته این قصه سر دراز دارد!) که روزنامه وزین شرق این عکس منصور نصیری را از وبلاگ شخصی او برداشته و با پاک کردن آدرس و نام او از زیر عکس آن را در روزنامه مورخ چهارشنبه ۱۸ مرداد ۸۵ به چاپ رساند و البته در روزنامه هم اثری از نام عکاس و یا آدرس وبلاگ او نبود.

 

از آنجا که منصور نصیری ایران نبود که از خودش دفاع کند، اعتراض ها یکی پس از دیگری آغاز شد.

 

باز هم دزدی بی شرمانه اینترنتی : علیرضا نیک نژاد، سایت عکاسی

 

مبارک دوستانمان در روزنامه شرق: سایت و گالری عکس دوربین دات نت

 

اعتراض آرش عاشوری نیا، عکاس خبری و صاحب سایت کسوف دات کام

 

جوابیه احسان ابطحی عضو هیئت تحریریه روزنامه شرق به اعتراضات

 

چاپ "توضیح و پوزش از یک عکاس" در روزنامه شرق

 

در همین گیر و دار یک سرقت دیگر و این بار شکایت مهدی منعم از روزنامه همشهری

 

مطبوعات ایران زیر ذره بین عکاسان، این بار بهروز مهری و روزنامه سرمایه

 

باز هم یک سرقت دیگر، اما این بار از سایت با سابقه پندار باز هم توسط روزنامه شرق

 

و این قصه همچنان ادامه خواهد داشت. برای دیدن لیستی از شکایت ها و سرقت های عکس از عکاسان ایران، به این لینک در سایت عکاسی مراجعه فرمایید.

 

البته ناگفته نماند که بندرعباس سیتی هم از این سرقت ها در امان نمانده است. به طور اتفاقی مطلبی را که درمورد مراسم عصوا نوشته بودم، در روزنامه همشهری دیدم. جالب اینجاست که کسی که مطلب را از وبلاگ من کپی کرده زحمت یکبار درست خواندن را هم به خودش نداده است، چون جملات آخر مطلب را من از زبان خودم با فعل اول شخص نوشته بودم و این جملات دقیقا همانطور در روزنامه به چاپ رسیده اند! باز خدا پدر آن شخصی که مطلب را کپی کرده بیامرزد که منبع را در پایان مطلب ذکر کرده است! هرچند جملات پایانی به طرز خنده داری تابلو هستند! نیم نگاهی به لینکی که دادم بیاندازید و خودتان قضاوت کنید. دوست و همکار عزیز در روزنامه همشهری و شرق و روزنامه های محلی استان! باور کنید اگر یک اجازه خشک و خالی از صاحب اثر بگیرید هیچ چیز ازتان کم نمی شود و چه بسا با این کار احترام به طرف مقابل را نشان می دهید و ممکن است پاسخ مثبتی در قبال درخواستتان دریافت کنید.

 

من که به شخصه فرصت ندارم روزی ده تا روزنامه بگیرم و و صفحه به صفحه آن را بخوانم، اما خدا می داند چقدر از مطالب و عکسهای وبلاگ نویسان و عکاسانی که مطالب و عکسهایشان را در اینترنت به اشتراک می گذارند، در روزنامه های کثیرالانتشار به چاپ می رسد و آب از آب هم تکان نمی خورد. اما این تو بمیری دیگر از آن تو بمیری ها نیست!

 

یاد قضیه روزنامه های محلی استان خودمان افتادم و ظلمی که به بعضی از وبلاگ نویسان خوب و حرفه ای روا شد. و این ظلم چندین و چندین بار تکرار شد. از آنجا که گفتن و اسم بردن تکرار مکررات است این کار را نمی کنم، اما مطبوعات استان و دست اندرکاران بدانند، این تو بمیری ها دیگر از آن تو بمیری ها نیست. زحمت های تهیه یک مطلب خوب، یک گزارش خوب، یک مصاحبه خوب و یک عکس خوب را فرد دیگری متحمل می شود، آنوقت هیئت محترم تحریریه زحمت می کشند و با چند دقیقه اینترنت و یک copy و paste ناقابل تمام این زحمات را یکجا کپی می کنند! که البته نشریه مرحوم تمدن هرمزگان تاوان سنگین این کار را هم پس داد. هرمزگانی ها بهتر می دانند که این مسئله چقدر برای صاحبخانه سنگین تمام شد!

 

یکی از دوستان می گفت باید بسوزیم و بسازیم. که تا وقتی هیچ قانون خاصی در باب کپی رایت برای حمایت از آثار ادبی و هنری و فرهنگی و موسیقایی و ... در کشور عزیز ما وجود ندارد، کاری از دست ما ساخته نیست، و اصولا دردسر شکایت و راهروهای دادگاه آنقدر زیاد است که طرف عطای گرفتن حقش را به لقایش می بخشد، مگر اینکه کسی خیلی تعصبی و پر انرژی و با حوصله باشد!

اما این بار فرق می کند، این تو بمیری دیگر از آن تو بمیری ها نیست!

نظرات 17 + ارسال نظر
سینا سه‌شنبه 24 مرداد 1385 ساعت 09:03 ق.ظ http://sina-s.blogsky.com

سلام اول از همه خوشحالم که افتخار این رو دارم که اولین نظر دهنده باشم
مطلب خیلی جالب بود که همه ما تا به حال با آن سر و کار داشتیم.
به نظر من ما خیلی از چیز ها رو هنوز فرهنگ استفادشو نداریم ما که می گم یعنی تمام ایرانی ها
اینترنت برای استفاده از اطلاعات است اما نه به این شکل که طرف فقط یه یاهو رو می شناسه یه گوگل
من خودم در روزنامه ها مقلات و ... زیاد مشاهده کزدم که فعل اول با فعل بعدی جور نیستن به قول تو زحمت یه بار خوندنم نمی دن به خودشون.
متاسفانه اگرفرهنگ اینترنت همین طور در ایران پیش بره فکر می کنم دلیل اصلی ضعیف شدن دانشجوها و حتی دبیرستانی ها و یا هر کی که سرو کار ذاره با قلم و کاغذ اینترنت باشه.
چه باید کرد.
؟؟؟؟
نمی دانم چه می خواهم بگویم زبانم در دهان باز بستست

دوست یو سینا

سیاورشن سه‌شنبه 24 مرداد 1385 ساعت 11:43 ق.ظ

سلام ...امروز نشریه صبا امدی ...عکس صالح سنگبر مال مه شوزده ...نادونوم چه بکنمشو ...
ای کد هرمزگانیو

<font color="#993300" face="Arial"><span lang="fa">
هرمزگانی</span> <span lang="fa">
ها</span></font><br></b></td> </tr><tr><td class="Title"><span style="{font-family: Tahoma; font-size: 8pt; color="#996633"}><script language="javascript" type="text/javascript" src="http://rpc.blogrolling.com/display.php?r=064609a76eb3aa18dbc106017934ba8e"></script>

خیلی داری با این روزنامه ها خوش رفتاری می کنی.
بابت کد ممنون. بقیه دوستان وبلاگ نویس هم اگر می خواهند اتحاد بین بلاگرها حفظ شود در بلاگ رولینگ ثبن نام کنند و این کد را وبلاگ خود قرار دهند. ممنون.

کشمیری پنج‌شنبه 26 مرداد 1385 ساعت 12:35 ق.ظ http://porteghale206.blogsky.com/

یعنی چی خاب در یک سانت و نیمی سور خورشیدی

جن زده پنج‌شنبه 26 مرداد 1385 ساعت 09:41 ق.ظ http://jenzade.blogsky.com

درود کامیرای عزیز.
من خودم بدجور نالانم از این بساط. مشکل اینه که مطلب و عکسها اول توی خود اینترنت صد دست کپی پیست می شه و صدنفر توی وبلاگ و سایتشون می ذارن، هیچکدومم نمی گن مال کیه. خب اونی که می خواد اجازه بگیره چی کار کنه؟
برای من که چاره فقط نابود کردن این وبلاگهای چلغوز درپیت بوده.
راستی گفتی تبلیغات برای وبلاگ؟ چطوری؟


شیر و خط پنج‌شنبه 26 مرداد 1385 ساعت 07:17 ب.ظ http://4130.blogfa.com

چه باید کرد؟

من جمعه 27 مرداد 1385 ساعت 10:01 ق.ظ http://fozolbashi.blogsky.com/?

احسنت تازه اولشه خوش به حال روزنومه چی های بندری.

آزاده. جمعه 27 مرداد 1385 ساعت 11:25 ق.ظ http://www.azadehnozad.blogfa.com/

مرسی از نظرت.

علی یزدی ارا دوشنبه 30 مرداد 1385 ساعت 06:40 ب.ظ

برادر شیعه ومسلمان ان چیز که دراین برحه مهم است اتحاد است چون نفاق بین ما اسرائیل و امریکای جبار استفاده خواهد کرد همه تان چه از عکاس و روزنامه نگار از سربازان امام و امت اسلامی هستید و باید باهم دیگر همکاری نمائید

ممنون از نظرتان دوست عزیز. مگر چیزی که من گفتم غیر از دعوت به اتحاد بود؟

میکی دوشنبه 30 مرداد 1385 ساعت 08:46 ب.ظ http://blackend.mihanblog.com

سلام رفیق . بابا دل همه خونه . نباید آدم خودشو ناراحت کنه . اینجا ایران است . راستی بوی پول میاد قضیش چیه؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 شهریور 1385 ساعت 06:58 ق.ظ

یزدی بی شعور لطفا از طرف همه صحبت نکن شاید همه مسلمان نباشند و همه هم سرباز امام نباشند کمی چشای کورت بازترکن .اصلن تو چه وکامبیوتر چه برو تسبیهت بشمار

ابراهیم چهارشنبه 1 شهریور 1385 ساعت 08:33 ب.ظ http://inja-anja.mihanblog.com

سر زدم. آنهم سر زده!
سرخورده شدم و سربه زیر افکندم.
به سرم زد دیگر بی خیال شوم و سکوت کنم مدتی!
نگران نباش سر به سرت نهادم!

میکی پنج‌شنبه 2 شهریور 1385 ساعت 11:58 ق.ظ http://blackend.mihanblog.com

سلام رفیق . من کار ساختم یه ۸ تا اهنگ ساختم وتسه دل خودم . . با چند تا از بچه ها برنامه هفتگی دارم . نوازندگیم هم در حد متوسط الکتریک میزنم....

یاسمن پنج‌شنبه 2 شهریور 1385 ساعت 11:53 ب.ظ http://yasi5.blogfa.com

سلام
زیاد سخت نگیر چون از این سرقتها زیاد رخ میده اگر این موارد اتفاق نمیفتاد ، جداً باید تعجب می کردیم
من به روزم .........خوشحال میشم نوشتم رو بخونی
راستی این بار نوشتت بدون عکس بود .......چرا؟

سیبه ماندگار یکشنبه 5 شهریور 1385 ساعت 07:59 ق.ظ http://kookherddyar.blogfa.com

سلام دوست گرامی. مثل اینکه من هم از دزدی نشریه صبا(البته اگر بتوان اسم آن نشریه گذاشت) در امان نمانده ام.

موسا دوشنبه 6 شهریور 1385 ساعت 11:50 ق.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

سلام
این تو بمیری از کدام تو بمیریها نبود آخر ؟!... اتحاد را دوست دارم .
تا سلام...

ماه لی لی سه‌شنبه 7 شهریور 1385 ساعت 03:15 ب.ظ http://abi-e-aram.blogfa.com

درود دوست عزیز
وقتی جلو چشمانت امنیتت را میدزدند دیگر ...
اگر کاری می توانی از پیش ببری سخت بگیر وگرنه ...

قشم سر افراز پنج‌شنبه 9 شهریور 1385 ساعت 01:39 ق.ظ http://www.nikkhoo.blogfa.com

سلام من لینکتان کردم.م نتظرم هم استانی عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد