بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

یک یادداشت تکمیلی ـ لاتیدان

پدیده وبلاگ نویسی در ماه های اخیر در هرمزگان به آمارهای جالبی رسیده است. تعداد وبلاگهای "خوب" به قدری زیاد شده که حالا دیگر کم کم می توان روی انها حساب کرد، حساب کوتاه مدت یا بلند مدت، بسته به شرایط فرق می کند!  وبلاگ نویسی در هرمزگان را می توان به کودک نوپایی تشبیه کرد که تازه زبان باز کرده و راه می رود. گاهی حرفهای جالب و شیرینی می زند و گاهی هم حرفهایی مبهم و گنگ بر زبان می راند. گاهی به این سمت و گاهی به آن سمت می رود، گاهی هم راه خود را گم می کند و اما پس از مدتی دوباره برمی گردد. گاهی هم به زمین می افتد، اما بر می خیزد و حرکتی دوباره را از سر می گیرد چرا که ذاتش حرکت است، حرکت رو به جلو و بالا. خوب این کودک نوپا به آب و غذا نیاز دارد! اما نه غذای انسانی و نه آب شرب.

غذای یک وبلاگ نویس شاید همان تحقیق و مطالعه باشد، قبل و بعد از نوشتن و به طور مستمر در طول سال. آگاهی از اطراف، از اجتماع، از سیاست و از حق و حقوق خود. و اما آبی که عطش یک وبلاگ نویس را می کاهد نقد است. نقد باید سازنده باشد. همه ما بارها این جمله شنیده ایم، اما شاید هیچوقت ندانیم که نقد سازنده اصلا یعنی چه؟ نقد چیست؟

اصولا در وبلاگ نویسی دو راه برای نقد یک وبلاگ وجود دارد. یک راه بخش نظرات یا همان کامنت های وبلاگ است، و یک راه هم لاتیدان! حتما می دانید لاتیدان چیست. نمی دانید؟ سری به این آدرس بزنید و از اهداف آن باخبر شوید: "گاهنامه نقد و بررسی وبلاگ های هرمزگان." ایده جالبی پشت این کار نهفته است اگر دنبال شود. اگر آن را دنبال کنیم. نقدی جامع تر و متفاوت تر از بخش نظرات هر وبلاگ، چیزی است که در لاتیدان باید نوشت. این حرکت جدید را جدی بگیریم، چه بسا روزی خود لاتیدان هم نیاز به نقد داشته باشد.

یک مسئله را مدتهاست که می خواهم یاد آور شوم. مدتی است تعداد وبلاگهای هرمزگانی افزایش چشمگیری داشته است. اما این افزایش بدون همبستگی و اتحاد است و این چندان خوشایند نیست. گروهی همدیگر را می شناسند و چه بسا از طریق وبلاگ ملاقات داشته و الان هم دوست صمیمی هستند، و گروهی دیگر هم جایی دیگر با تفکر دیگر می نویسند. پیش می آید که چندین نفر شروع به وبلاگ نیوسی می کنند، یا وبلاگ خود را به روز می کنند اما تنها عده قلیلی از دوستان آن شخص باخبر می شوند و بقیه اصلا نمی دانند همچین وبلاگی هم وجود دارد. بیایید اتحاد و همبستگی مان را حفظ کینم. خوب دنیای مجازی هم ابزار خاص خودش را دارد. بلاگ رولینگ یکی از این ابزار است. در این سایت عضو شوید و لینک وبلاگ نویسان هرمزگانی را در وبلاگ خود قرار دهید.

اگر حوصله یاد گرفتن و سر و کله زدن با مسائل فنی را ندارید، کد زیر را که سیاورشان زحمتش را کشیده کپی کرده و جایی در قالب وبلاگ خود قرار دهید.

<font color="#993300" face="Arial"><span lang="fa">
هرمزگانی</span> <span lang="fa">
ها</span></font><br></b></td> </tr><tr><td class="Title"><span style="{font-family: Tahoma; font-size: 8pt; color="#996633"}><script language="javascript" type="text/javascript" src="http://rpc.blogrolling.com/display.php?r=064609a76eb3aa18dbc106017934ba8e"></script>

تقریبا تمام وبلاگ نویسان هرمزگانی در کد زیر قرار دارند. اما اگر از دوستان کسی هست که اسم و آدرس وبلاگش در لینک ها نیست به صاحب این لینک یعنی سیاورشان اطلاع دهد تا در اولین فرصت برای اضافه کردن لینک اقدام شود. اگر به هر دلیلی با افراد خاصی در این لیست مشکل دارید یا نمی خواهید اسم و آدرس وبلاگ خاصی در وبلاگتان باشد می توانید در بلاگ رولینگ ثبت نام کرده و لیست جدیدی را سازماندهی کنید. اما تا جایی که من می دانم در تنظیم این لیست از هر گونه قضاوت یک طرفه پرهیز شده و تقریبا همه هرمزگانی ها در این لیست هستند.

برای اینکه بقیه هم از به روز شدن وبلاگ شما آگاه شوند، بعد از هر بار به روز کردن به آین آدرس بروید و اسم و آدرس وبلاگ خود را بنویسید و تایید کنید. تمام شد! تا بیست و چهار ساعت همه وبلاگ نویسان وبلاگ شما را به عنوان وبلاگ به روز شده می بینند و بازدید کننده های زیادی سرازیر وبلاگ شما خواهند شد.

این پست، تنها یادداشت مکملی بود برای این پست!

........................................................................

چند ماهی است سرم خیلی شلوغ شده است و کمتر وقت به روز کردن وبلاگ را دارم هر چند زمان زیادی را در اینترنت می گذرانم. بابت دفعاتی که به اینجا سر زدید و اینجا به روز نبوده معذرت می خواهم. از این به بعد جبران می کنم.

نظرات 2 + ارسال نظر
سیاورشن پنج‌شنبه 9 شهریور 1385 ساعت 10:09 ق.ظ http://www.siavarshan.blogsky.com/

سلام ...ممنونم ...فقط چندنکته همون طور که خودت هم می دونی برای گذاشتن این کد نیازی به عضویت در سایت رولینگ بلاگ نیست ...در مورد اضافه کردن لینک ها هم امیدوارم به جایی برسیم که برای اضافه شدن لینک های تازه همه نظر بدن و به صورت جمعی تصمیم گرفته بشه ...و دیگه این که از این به بعد و از این به قبل هیچ لینکی بدون فعالیت مستمر اضافه نمیشه ...یعنی حداقل تکلیفش با خودش روشن باشه که می خواد وبلاگ رو ادامه بده یا نه که ما مجبور نشیم هر هفته لیست رو ویرایش کنیم ...کربونت ...

امیدوارم بقیه هم این حرفها رو بشنوند و با ما که نه با خودشون کنار بیاند. در مورد کد من هم می دونم نیازی به ثبت نام نیست، شاید ترتیب نوشتن مطالب به گونه ای بوده که این ذهنیت به وجود اومده.
ممنون.

قشم چهارشنبه 15 شهریور 1385 ساعت 12:18 ب.ظ http://www.nikkhoo.blogfa.com

سلام
ممنون که به من سر زدی. من الان شیرازم. چند روز دیگه ک برگشتم اپ می کنم. خدانگدارت باد عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد