بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

روزهای زندگی

"اگر می خواهی کاری را انجام بدهی که هیچوقت انجام نداده ای، باید تبدیل به آدمی بشوی که هیچوقت نبوده ای."

احساس می کنم که دارم تبدیل به آدمی می شوم که هیچوقت نبوده ام. و اما دلیلش انجام دادن کاری که در قبل انجام نداده ام نیست. نگار دو سه سانتیمتر قد کشیده ام و این قد کشیدن باعث شده چیزهای بیشتری را ببینم، صداهای متفاوت تری را بشنوم، احساس های دیگری را درک کنم و ... در کل تغییر کنم. می گویند تغییر در چند ثانیه است، و این روزها مدام به عقب بر می گردم تا ببینم آن چند ثانیه کی و کجا بوده؟

همه چیز برایم جدید است، انگار پوست انداخته ام، حتی این وبلاگ با این رنگ و رویش هم تازه است. همه چیز را جور دیگری می بینم،‌ مثل روزی که تصمیم گرفتم عکاس را شروع کنم، دوربین نداشتم اما روزی سی چهل تا سوژه می دیدم و  در ذهنم ثبت می کردم و اینطوری شد که دنیا را جور دیگری دیدم. از زاویه منظره یاب دوربین!

این بار فرق می کند گویا! قضیه فقط دیدن نیست، این روزها معنای کلمه فشار را بیشتر از هر روز دیگری درک می کنم. و اما بین همین شلوغی و دربدری لذت را با تمام حس کردن هم چیز دیگری است! حتی برای لحظاتی کوتاه! چیزی مثل یک افق جدید به رویم باز شده است، مثل یک نسیم خنک، چه می دانم از این جور چیزها!

بندرعباس سیتی حسابی خاک گرفته، بعد از اینکه بندرعباسی سیتی دات کام را در اثر سهل انگاری یکی از شرکت های ثبت دومین برای همیشه از دست دادم، تعدا بازدید کننده به شدت کاهش پیدا کرد،‌ تا الان که خودم هستم و خودم. مثل روز اول. و اما این اصلا مهم نیست. لاقل برای خودم. به لوگوی بالا نگاه می کنم، دست ناخدا درد نکند با این طراحی زیبایش که دلم نمی آید با هیچ چیز دیگری عوضش کنم!

......................................................

فیلم پیانیست را تازه دیدم و لذت بردم. در واقع خیلی لذت بردم! آنقدر غرق فضای رئال فیلم شدم که همین باعث شد دوبار آن را نگاه کنم. فیلمبرداری عالی است، اگر خیلی بی رحم باشیم باید بگوییم لاقل خلاق است. فیلم، روایتی از یک خانواده‌ی یهودی است که در جنگ جهانی در لهستان به سر می برند. یهودی ها گله گله در صحنه های خشن که به بی پروا به بیننده نشان داده می شوند، توسط آلمانی ها کشته می شوند و هر چه به انتهای فیلم نزدیک می شویم پی به ذات تقریبا نژاد پرستانه کارگردان می بریم، اما همه چیز در ده دقیقه پایانی فیلم مشخص می شود! هیچ تعصب نژاد پرستانه ای در کار نیست و تنها واقعیت است که به تصویر کشیده شده است! و اگر هم جایی در فیلم هست که فکر می کنید تفکر خاصی پشت این پلان یا صحنه بوده اشتباه می کنید! چون داستان فیلم واقعی است و هر چه می بینید واقعیت محض است و بس!

یک صحنه در این فیلم اشک من را در آورد و آن هم جایی بود که افسر آلمانی با "اشپیلن" که شخصیت اول فیلم و یک یهودی است روبرو شده و به جای کشتنش از او می خواهد که پیانو بنوازد و ...

از فیلم هایی است که حتما باید ببینید.

نظرات 33 + ارسال نظر
مثلث چهارشنبه 19 مهر 1385 ساعت 02:07 ق.ظ http://www.mosallas.blogsky.com

سلام
اینکه لوگوی شما زیباست شکی درش نیست مثله خودته
ما فقط فیلم ساخت وطن نگاه میکنیم
اون هم از نوع سانسور شده
موفق و پیروز باشی

شیعه چهارشنبه 19 مهر 1385 ساعت 03:48 ب.ظ

در این ماه مبارک که ایران اسلامی و ملت شیعه در محاصره یهودیان است باید از تبلیغ فیلمهای غیر اسلامی برهیز کرد خصوصا که قوم یهود با شیعه اثنی عشری در جنگ است.نباید فراموش کرد که کشتار یهودیان ساخته برداخته اسرائیل میباشد

دوست عزیز، چه تبلیغی؟ شما واقعا نفهمیدید که من فقط یک فیلم را نقد کردم و نه چیز دیگری؟
در ضمن، واقعیت یکی است، دو تا نیست. بهتر است سرمان را در برف فرو نکنیم.
ممنون از نظرتان.

صبرا پنج‌شنبه 20 مهر 1385 ساعت 10:43 ق.ظ

کامیرای خوب.
دوس دارم من ظورتان را از «واقعیت یکی است، دو تا نیست. و بهتر است سرمان را در برف فرو نکنیم.» بدانم.
می توانم؟

خواهش می کنم.
منظورم همین دو جمله ای بود که گفتم. یعنی واقعیت یکی است، حتی اگر "ما آدمها" از زوایای مختلف آن را ببینیم و به شیوه های مختلف درکش کنیم. پس بهتر است برای یافتن صحیح ترین زاویه تلاش کنیم.

صبرا پنج‌شنبه 20 مهر 1385 ساعت 09:51 ب.ظ

از لطفتان سپاسگزارم.

حورا برهما جمعه 21 مهر 1385 ساعت 10:15 ب.ظ http://hoora.berahma.mihanblog.com

زنی از تاریخ

من سراغ دریچه ای می روم که روبه افقی سبز گشوده می شود
به پیشواز کبوتری سرخ که از خاکسترش گل می روید
من از سمت ستاره ها به پیشواز مردی خواهم رفت
که با تمام ابعاد کج و معوج خیالش ، قابل پرستش است
و عاقبت به انتظار کسی خواهم ماند که با سکوتش سخن می گوید
من کسی هستم که با خود ققنوس سوقات می برد
و تنها آرزویش این است که باورش کنند
و در پایان قصه ...
پشت تمام این دریچه های خیس ،
یک افق به سمت پنجره تنهایی من سبز می شود ...
وقتی که باران با تمام قطراتش انتظار مرا باور کند .
من ثبت خواهم شد در تاریخ:
زنی از جنس باران ...
خیس خیس ...
به نتظار مردی بود دستفروش...
که در خیابان تلخ تنهایی ، کبوتر سرخ می فروخت .
من
ثبت خواهم شد ،
"در تاریخ"
http://hoora.berahma.mihanblog.com

نازنین شنبه 22 مهر 1385 ساعت 01:20 ب.ظ http://avang79.blogsky.com

سلام
با کمی تاخیر و طلب پوزش
تولدت مبارک...بیا شمعها را فوت کن که ۱۰۰ سال زنده باشی
فیلم پیانیست را پارسال از ماهواره دیدم و خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم واز این فیلم واقعی و تلخ لذت بردم صحنه های تکان دهنده ای داشت از واقعیتهای جنگ جهانی دوم...
موفق باشی همشهری

ممنون. خوشحالم کردی. موفق باشی.

شیر و خط یکشنبه 23 مهر 1385 ساعت 03:59 ب.ظ http://4130.blogfa.com

مدتی است در نوشته هایت نوعی پراکنده نویسی و سر در گمی میبینم.شما باید تکلیف مخاطب را روشن کنی که قرار است در این صفحه چه بخواند و در جستجوی چه متنی باشد.اینگونه است که ......

دوست عزیز،
بایدی در کار نیست، اینجا هم ستون روزنامه نیست که تکلیف مخاطب روشن باشد. ماهیت وبلاگ به عنوان یک محیط کاملا شخصی یعنی هر زمان از هر چیزی نوشتن، حالا اسمش را هر چه می خواهید بگذارید.
ممنون از نظرتان.

موسا دوشنبه 24 مهر 1385 ساعت 01:34 ق.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

سلام
اگر برایت ممکن بود کمی ایستاده تر بنویس ...

یکی از دوستان کامیرا دوشنبه 24 مهر 1385 ساعت 03:13 ق.ظ

سلام کامیرا و با اجازه.
شیر یا خط تو اول باید خودتو ثابت کنی که کدوم روی سکه هستی چون خیلی وقته که روی حوائی .مثلن می خوای به نحوی ثابت کنی که خبر نگاری یا جیزی حالیته که میگی در نوشته های کامیرا سر درگمی می بینی یا می گی باید این جوری واون جوری بنویسی برو یه فکری به حال شر و ور نویسی خودت بکن .

سیبه ماندگار دوشنبه 24 مهر 1385 ساعت 07:57 ب.ظ http://www.kookherddyar.blogfa.com

سلام دوست من. پیانو زیباست و واقعا نام با مسمایی دارد. اول باید فیلم را دید و بعد در رخوت صدای پیانو انسانیت را زمزمه کرد. از اینکه هر دوی ما از فیلم لذت برده ایم خوشحالم.

چوک سورو دوشنبه 24 مهر 1385 ساعت 09:23 ب.ظ http://suru.blogsky.com

سلام کامیرای گرامی ، عادت مو کردن که بی شما با عکس ببینیم ، بخصوص عکسون دریایی ،

اطفاقا یک هفته پیش فیلم پیانو از همسایه مون گرفتیم که نگاه کنیم ولی دوستی ، گفت فیلم سنگینی است و پر از درد و رنج ، ما هم که مدتی تصمیم گرفته بودیم فیلم های ناراحت کننده نگاه نکنیم ، بدون این که پیانو دیده باشیم پس دادیم ، حال با خوندن نوشته شما دوباره می خواهم برم سراغ همسایه فیلم قرض بگیرم .

با مطلبی راچع به جنگ دریای پرتغالیها و انگلیسی ها در اطراف هرمز به روز هستم .

شهرام سه‌شنبه 25 مهر 1385 ساعت 02:36 ق.ظ http://www.shahramclub.blogsky.com

سلام کامیرای گرامی

در مورد اینبار قضیه فرق میکنه.... و از اینجور چیزا

منظورت رو دقیق نمیفهمم البته ی حدسی میزنم نمیدونم

در مورد بندر عباس سیتی دات کام واقعا ناراحت کنندست
من ادعا سن وسال نمیکنم ولی باور کن هر چی سن و سال آدم بالاتر میره آدم تنها تر میشه البته از نوع مجردش

تو تهران بودم ی جا حراجی فیلم بود اومدم فیلم پیانیست رو بخر م با چند تافیلم دیگه فروشنده گفت نه اینا فرق داره منم اومدم بیرون تا یارو ضرر کنه ولی با این تعریفت احساس میکنم من ضرر کردم

رییس کوچه کارگزاری سه‌شنبه 25 مهر 1385 ساعت 04:14 ب.ظ

به به مهندس ارتباطات عزیز!
میگن چن روز پیش تولدت بوده . مبارکه. ایشالا ۱۲۳ سالگی رو جشن بگیریم.

حسین پنج‌شنبه 27 مهر 1385 ساعت 04:28 ب.ظ http://daam.blogsky.com/

سلام دوست عزیز و جدید من نمی دونم چرا اما احساس می کنم وبلاگهایی که مستقل از سرویس دهندهای رایگان فعالیت می کنند انگار رسمی هستند اینطوری بهتره! خاکی تره!!! البته خوب اونطوری هم دیگه یک چهاردیواریه اختیاره دیگه... به هر حال...
این فیلم رو دیدم واقعا قشنگه اما "فهرست شیندلر" رو هم حتما ببین به عقیده من از "پیانیست" قشنگتره.
موفق باشید

شیر و خط جمعه 28 مهر 1385 ساعت 04:41 ب.ظ http://4130.blogfa.com

کنگره شعر و قصه جوان بعد از یک سال تاخیر امسال برگزار میشود اما....
اظهارات معاون فرهنگی ارشاد را بخوانید و قضاوت با شما...
معاون ارشاد:. این کنگره ها نه تنها تاثیر عمیقی بر عرصه شعر و داستان استان نداشته است بلکه عامل تضعیف شعر و داستان استان نیز بوده وی ادامه داد : ما امسال به این مقوله با دو رویکرد خواهیم پرداخت ، محتوا و تاثیر این کنگره بر جریان شعر و داستان استان که در حال حاضر دوران خمودگی و سکوت را طی می کند. امیرزاده در ادامه سخنان خود به تشریح محتوای کنگره سالجاری پرداخت و گفت: با توجه به سال پیامبر اکرم (ص) امسال کنگره با دو موضوع سال پیامبر اعظم و آزاد برگزار خواهد شد و ضمن احترام به آثار ارسالی فراخوان مجددی خواهیم داشت. وی همچنین یاد آور شد: امسال از تعداد کمتری از هنرمندان دعوت خواهد شد چرا که در سالهای پیش دیدیم که شعرخوانی های طولانی باعث خستگی حاضرین و خالی شدن سالنها بود وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استعداد یابی یکی دیگر از اهداف ماست و قبل از برگزاری کنگره از استعدادهای استان تست گرفته خواهد شد

مرجان یکشنبه 30 مهر 1385 ساعت 01:46 ق.ظ http://marjan.blogfa.com

سلام رفیق! هر جا باشی و با هر آدرسی، من که پیدات میکنم و میام. راستی از اون کوچولو چه خبر؟!؟!؟!

نقابدار پنج‌شنبه 4 آبان 1385 ساعت 12:45 ب.ظ http://masking.blogsky.com

سلام من نقابدارم صدای من رو هر چند تهران ولی خیلی نزدیک تر از این حرفا می شنوید . توی این شهر اگر نقابدار هم که نباشی یه نقاب برات درست می کنن.

خوشحالم کردی.

م.خ یکشنبه 28 آبان 1385 ساعت 11:18 ق.ظ http://mkheyre.blogfa.com

سلام
وبلاگ زیبایی داری و مطالب جالبی آپ می کنی به من هم سر بزن منتظر حضور سبزت هستم موفق باشی بای

دختر رویدری سه‌شنبه 30 آبان 1385 ساعت 01:30 ب.ظ http://2khtarrooydre.blogfa.com/

سلاااااااااااام وبلاگ زیبایی داری به منم سر بزن خوشحال می شم.

مهرنوش سه‌شنبه 30 آبان 1385 ساعت 10:38 ب.ظ http://ando0he-eshgh.

سلام دوست خوب... امیدوارم وبلاگتون روز به روز بهتر بشه.

بخشید شما سایت یا وبلاگی سراغ ندارید که مربوط به غذاهای بندری باشه؟
اکه سراغ دارید حتما منو در جریان بزارید
ممنونتوم میشم
یا حق

دختر رویدری دوشنبه 6 آذر 1385 ساعت 06:17 ب.ظ http://2khtarrooydre.blogfa.com/

سلاااااااااام سلااااااااااام
خسته نباشید
من شما رو لینک می کنم و خوشحال می شم شما هم منو لینک کنید البته به اسم دختر رویدری
در پناه حق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم ورحمه الله
میلاد امام رضا باب الحوائج
را به شما تبریک عرض مینمایم
التماس دعا موفق باشی خدانگهدار
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

نیک خو سه‌شنبه 21 آذر 1385 ساعت 10:13 ق.ظ http://www.nikkhoo.blogfa.com

چند وقتی ابود لینکتون امکرده ولی گویا شما بی ما جز ژیوندن خوتون قرار نادیتون
موفق بشی

زهرا پنج‌شنبه 23 آذر 1385 ساعت 01:21 ق.ظ http://zahra999.blogfa.com

البته در اینکه پولانسکی کارگردان یهود است هیچ شکی نیست...
اما بهترین صحنه به گمان من صحنه ای است که پیانیست از ترس لو رفتن مجبور می شود در برابر وسوسه ی نواختن نت ها را در هوا بنوازد!و انگشت هاش چه حریصانه هوا را چنگ می زنند!

علی داسمه پنج‌شنبه 30 آذر 1385 ساعت 04:24 ب.ظ http://sampadbandar.persianblog.com

سلام دوست عزیز . وبلاگ من دوباره فعال شد . لطفا به من لینک بده . مرسی

حسین شکر بیگی جمعه 1 دی 1385 ساعت 05:32 ب.ظ http://sedaaa.blogfa.com

سلام

با سلام و خسته نباشید
آدرس وبلاگ شما نیز در سایت دریانیوز لینک شده است
لطفا آدرس سایت اطلاع رسانی دریا نیوز را در وب سایت خود لینک کنید
www.daryanews.ir
با تشکر: مدیریت پایگاه اطلاع رسانی دریانیوز

مهاجر سه‌شنبه 5 دی 1385 ساعت 10:46 ق.ظ

پیانیست را تقریبا دو سال پیش دیدم و خوشحالم ازاینکه برای شما هم همانقدر جذاب و تکانده بود بهترین صحنه اش برای من لحظه ای بود که پیانیست با انگشتانش در هوا پیانو میزد و این احساس چقدر زیبا و دردناک بود برای او که پیانویش را دیگر در اختیار نداشت اما احساسش صدای رساتری را در فیلم به نمایش می گذاشت انگار انگشتانش در تماس با هوا همان صدا و حس را به او می داد ...

یوکابد پنج‌شنبه 7 دی 1385 ساعت 11:18 ق.ظ http://youkabed.blogsky.com

سلام دوست من
اگر در شب به خاطر از دست دادن خورشید گریه کنی، ستاره ها را نیز از دست خواهی داد ............
واقعیتهای زندگی گاه به دست خود ما بوجود می آید و کیفیت آن بستگی به اندیشه ی ما خواهد داشت. سرزنش خود،خود باروی را کاهش میدهد. با ایجاد تصورات مثبت از خود و بالا بردن روحیه ی شکست ناپذیری، واقعیتهای ثابت و جدیدی در زندگی خود ایجاد خواهیم کرد. چرا که ما در نوع خود منحصر به فرد هستیم و همتایی نداریم ما در اندازه ی خود قوی و نیرومندیم به قدر خود باهوش و دانا هستیم. در حجم خود ظاهری زیبا داریم و خود را باور داریم چرا که در کارهایی که تصمیم به انجام میگیریم موفق هستیم

آنتی گون پنج‌شنبه 7 دی 1385 ساعت 09:29 ب.ظ http://antigon.blogsky.com

لذت ما را نرسید...

roya شنبه 9 دی 1385 ساعت 01:06 ب.ظ http://www.atrebaharnaranj.persianblog.com

http://www.atrebaharnaranj.persianblog.com/ با یک کلیپ زیبا از مراسم خداحافظی ناصر عبداللهیup شد . از دستش ندین ... وبلاگ یه کم سنگین شده ولی ارزش دیدن داره ...

محمد حسن سه‌شنبه 19 دی 1385 ساعت 08:12 ب.ظ

زیبا نوشته ای وتمام زیبائی هارا برایت ارزو میکنم موفق باشید

حسن

الهام یکشنبه 1 بهمن 1385 ساعت 02:01 ب.ظ

سلام...این نوشته واقعا با سایر نوشته هاتان فرق داشت...چون خودم تو این حس قرار گرفتم خوب می دونم چی گفته اید...خوشحالم که خودتان قد کشیدید تا بالاها را ببینید و کسی چهارپایه زیر پایتان قرار نداده...یادمه هر وقت از این تغییرات برای کسی میگفتم میگفت حتما عاشق شدی... اما من به شما اینو نمیگم چون جنس نوشته ات را میشناسم فقط امیدوارم از جمع گریزون نشوی و هرگونه افسردگی که گاهی نشات گرفته از چنین دگرگونیهاست از خودت دور کنی... این نوشته شما شبیه به اولین عکسیست که با موبایلتان گرفته اید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد