بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

در آستانه ورود به "اردیبهشت"

فراخوان جشنواره فیلم و عکس  و فیلمنامه اردیبهشت

فراخوان سومین جشنواره فیلم و عکس و "فیلمنامه" اردیبهشت هم چند روزی است پخش شده است.  تغییرات عمده ای در جشنواره اردیبهشت امسال به چشم می خورد:

۱. اولین تغییر، اضافه شدن بخش فیلمنامه است. خوب تا اینجا می توانیم بگوییم هر سال نسبت به سال پیش رشد تا حدودی پیشرفت کرده ایم.

۲. داوران بخش عکس افشین شاهرودی، علیرضا کریمی صارمی و مسعود زنده روح کرمانی هستند. در فراخوان اسامی داوران بخش قیلم ذکر نشده است. نمی دانم اسماعیل عباسی و ابراهیم صافی که در دوره های قبل به عنوان داور بخش عکس حضور داشتند امسال هم به بندرعباس می آیند یا نه. ای کاش دوستان مجری جشنواره، بچه های سایت عکاسی را هم دعوت می کردند. هم ما بندری ها بیشتر با آنها آشنا می شدیم و هم آنها از نزدیک فعالیت های هنرمندان اینجا را می دیدند.

۳. تغییر مهم دیگری که به نظرم رسید،‌ نبودن بخش تقدیر یا بزرگداشت از یک پیشکسوت بود. بر خلاف سالهای قبل که از منصور نعیمی (دوره اول) و حسن بنی هاشمی (دوره دوم) تقدیر شد، امسال قرار نیست از کسی تقدیر شود. البته این بدین معنی نیست که بندرعباس پیشکسوت ندارد! و یک پیشکسوت لزوما نباید سنی از او گذشته باشد،‌ گاهی اوقات تشویق جوانان هم می تواند تاثیر خوبی روی نسل جوان هنرمند داشته باشد. البته قضاوت من از روی فراخوان است، شاید هم همچین برنامه ای باشد و من خبر نداشته باشم، اما اصولا چون همچین چیزهایی را در فراخوان هر جشنواره ای قید می کنند من اینطور نتیجه گیری کردم. اگر کسی اطلاعات کاملتری دارد لطفا مرا در تکمیل این نوشته کامل کند.

یک نکته کوچک اما مهم!

با دیدن فراخوان، در همان نگاه اول نکته ای به ذهن من رسید که امیدوارم گفتنش لاقل برای نقد هم که شده مفید باشد. طراحی فراخوان به نظرم زیاد مناسب به نظر نمی رسد. بهتر بود به جای رنگ مشکی پس زمینه از رنگهای روشن و شاد استفاده می شد. طرح اصلی بروشور هم مناسبتی با ماهیت جشنواره ندارد: دستی که مرواریدی را نگه داشته است.

به حر حال اینها نکات جزئی است که اگر رعایت می شد بهتر بود. اما نمی شد به عنوان اشکال از آنها یاد کرد. فعلا که همه چیز طبق روال پیش می رود. باید دید کیفیت کلیپ های ساخته شده برای جشنواره چقدر است. اصلا باید جشنواره شروع شود، و تمام شود. آنوقت حرف برای گفتن زیاد است! ما هم منتظریم.

از بچه های عکاس شهرستانهای هرمرگان هم که می دانم تعدادشان کم نیست خواهش می کنم که در بخش عکس شرکت کنند. به هر حال این جشنواره مال خودمان است، ما باید به رشد آن کمک کنیم. ممنون.

نظرات 7 + ارسال نظر
بنگری پنج‌شنبه 29 فروردین 1387 ساعت 03:19 ب.ظ http://www.bangeree.blogsky.com

سلام و نخسته ..
تشکر از گزارشت . دقیقا درست فرمودید جشنواره مال ماست ..در استان ماست ..و استعداد و توانمندیهایمان را نباید نادیده بگیریم . با اجازتون لینک این مطلبت را در ویلاگم گذاشتم .
شاد باشید

لاتیدان پنج‌شنبه 29 فروردین 1387 ساعت 08:55 ب.ظ

سلام

بدیس شنبه 31 فروردین 1387 ساعت 10:54 ق.ظ http://aask.blogsky.com/

سلام.امیدوارم که مثمر ثمر باشه ولی سالی که نکوست از بهارش پیداست .از پوسترش معلومه که.....

بلوچی یکشنبه 1 اردیبهشت 1387 ساعت 02:41 ب.ظ http://www.parparook.blogsky.com

سلام
بسیار عالیست
یکی دیگه از تفاوتها حذف بخش تجربی از بخش مسابقه فیلمه

درسته به این موضوع توجه نکرده بودم. در نقدی که بعد از جشنواره خواهم نوشت این نکته را یاد آور خواهم شد. ممنون.

رحیمیان چهارشنبه 11 اردیبهشت 1387 ساعت 01:24 ب.ظ http://www.rahimian.blogsky.com/

سلام
ممنون از اطلاع رسانی خوبتان.

چشم باز جمعه 31 خرداد 1387 ساعت 03:42 ب.ظ http://cheshmebaz.blogfa.com/

با پیگیری های شبانه روز دوستان گمنام صاحب دو وبلاگ افشاگر مشخص شد......
قصد داریم برخوردی نکنیم جز به شیوه خودش

م. معراجی. عکاس چهارشنبه 19 تیر 1387 ساعت 06:33 ق.ظ http://qom-barax.blogfa.com

عکس جالبی هست
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد