بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

Hotel California

دیشب باز هم سری به شبهای نمایش زدیم. به نظرم حرکت خوبیه برای تئاتر استان و اهل هنر، امیدوارم ادامه داشته باشه (باهمین امکانات کم)...

خیلی زود رسیدیم، داشتند سن رو درست می کردند(با همین امکانات کم!) و لامپ ها رو نصب می کردند. بر خلاف شب اول این بار سالن مملو از جمعیت بود. _ناگفته نماند که دیشب افتتاحیه جشنواره تئاتر بسیج بود._ یهو روی سن خلوت شد و تئاتر شروع شد! به جرات می گم چند ثانیه از تئاتر نگذشته بود که همه شوکه شدیم! بازی قوی و حرفه ای بازیگر نقش اول و لحن محکم و کوبنده اش همه سالن رو ساکت و بهت زده کرد.

مضمون داستان، هرچند کلیشه ای و تکراری بود، اما کارگردانی و بازیگردانی بسیار عالی از همین مضمون کلیشه ای، یه کار حرفه ای (با چشم پوشی از خطاهای ناچیز) ساخته بود. مدیریت نور سالن بهتر شده بود. از کمترین امکانات بیشترین و بهترین و تاثیرگذارترین استفاده رو کردند.

چیزی که چشم من رو گرفت و به نظرم کار رو خیلی تاثیرگذار کرده بود، فلاش بک های عالی بود که برای چند لحظه بیننده رو به حالت تعلیق نگه می داشت! روی تسلط بازیگران هیچ ایرادی نمیشد گرفت. با اجرای عالی و علم کافی تونستند شخصیت ها رو به نحو احسن به ذهن بیننده القا کنند(با همین امکانات کم!).
(و همچنان با همون امکانات کم ) موسیقی هم خیلی خوب کار شده بود و جالب ترین قسمتش جایی بود که با دو ساز ضربی بومی ـ دهل و کسر ـ صدای موتور لنج رو در آوردند و صحنه تصادف هم واقعا دلهره داشت! اینجاست که خلاقیت معنی پیدا می کنه مخصوصا در این امکانات کم!!! زیباترین صحنه هم صحنه پایانی بود که با نورپردازی عالی، واقعا سمبلیک و رومانتیک تموم شد...( با همون امکانات کم!!)
برای چند لحظه همه ایستادند و کف زدند!

اسم تئاتر چی بود؟ از بغل دستیم پرسیدم، آهان! یه ساز و دو کوک! توصیه می کنم حتما فیلمش رو گیر بیارید و ببینید. فکر می کنم میبینم هیچ چیز این تئاتر، با اون چیزی که شب اول دیدیم قابل مقایسه نیست... و من هنوز در این فکرم که چرا کیفیت بازیگری در شبکه استانی باید در حد افتضاح باشه؟



از اونجایی که این تئاتر خیلی کارش درست بود و من هم در صلاحیتی نیستم که بخوام همچین کاری رو نقد کنم، پس فقط نظر و احساس خودم رو نوشتم و اصلا هم از کارگردان و تهیه کننده پول نگرفتم تا باهاش اکانت اینترتم رو بخرم! امروز صبح هم گویا دو تا تئاتر دیگه برگزار شده. حیف که نتونستم برم و حیف تر اینکه این چند شب چند تا تئاتر رو از دست دادم. فردا یعنی جمعه صبح هم مراسم اختتامیه هست. توصیه می کنم بیاید. البته اون شبهای نمایش همچنان تا 30 شهریور ادامه داره.

خلاصه اینکه فعلا توی کار تئاتر هستیم و وقت نداریم و ... این صوبتا!!! راستی، کسی می تونه از پیشرفت پروژه ساخت سالن آمفی تئاتر گلشهر خبری بیاره؟ قرار نیست به جاش امامزاده درست کنند؟!!! هر کی خبری داره بگه لطفا ...