بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

Age of New Events


کنسرت بزرگ موسیقی سنتی که هر سال برگزار می‌شد ، امسال نیز به همت بچه‌های انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی در سالن شرکت گاز برگزار شد. خوب به قول یکی از دوستان آب راه خودشو پیدا می‌کنه . کنسرت باشکوه و کیفیت کار هم بالاتر از پارسال بود. سیستم صدای تقریبا خوب ، کادر تصویر برداری حرفه‌ای ( به جز بعضی مواقع که فیمبردارها مزاحم دید می‌شدند) سالن بزرگ ، نظم و ترتیب بین اجرای برنامه‌ها و از همه مهمتر کار عالی گروه‌های موسیقی همه چیز رو برای ایفای یک کنسرت خوب مهیا کرده بود.

گروه درویش خان در حال اجرای برنامه

کنسرت تقریبا سه ساعت طول کشید و پنج گروه استعداد‌هاشون رو به نمایش گذاشتند. گویا این بار نوازنده ها و خواننده‌ها سعی داشتند بر خلاف پارسال به جای غرق شدن در دستگاه های سخت و ساز و آواز های طولانی ، از دستگاه‌های دلنشین و قطعه های ساده برای تاثیر گذاشتن روی حضار استفاده کنند که همینطور هم شد. یک قطعه دشتی به همراه چند دقیقه آواز ، چهارمضراب های مختلف با سه تار و سنتور و تار ، تصنیف های زیبا با تنظیم های عالی در دست‌گاه‌های همایون ، سه گاه و چهار‌گاه ،  چند قطعه رنگ و همنوازی گروه دف نوازان حاصل تلاش سه‌ ساعته این گروه‌ها بود. به علاوه امسال سه ساز جدید پیانو ، نی و تیمپو اضافه شده بود که در کل  باعث شده بود کنسرت نسبت به سال قبل پرملاط تر باشه !

گروه دف نوازان

به عنوان گلچینی از قطعه‌های زیبا ، هر چند که کل کنسرت به دل همه نشست ، میشه از اجرای گروه دف نوازان به سرپرستی آقای منصوریان ، تک نوازی تار آقای سجادی ، تک نوازی تیمپو ، تصنیف بیداد زمان گروه درویش خان  و تک نوازی عالی دف آقای ملاحسینی اشاره کرد.

گروهی که چند برنامه به زبان لری اجرا کرد. سمت راست تصویر آقای ملاحسینی



..............................................................................................................

با نگاهی به گذشته و رخدادهایی که درمورد موسیقی ( هم موسیقی کلاسیک ایرانی هم پاپ ) توی استان و به خصوص بندرعباس اتفاق افتاده به جرات میشه گفت که یه سیر صعودی رو داشتیم و صد البته استعداد‌های جوان و تازه کار هم در این صعود بی تاثیر نیستند. البته سیاورشان توی وبلاگش در مورد موسیقی بندر بیشتر مینویسه ( گزارش سیاورشان از کنسرت مامبولیوا ). ما هم منتظر هستیم که همه این استعداد ها شناخته و جمع بشند که البته با توجه به شرایط و جو حاکم در بندرعباس سیتی فکر کنم زمان زیادی طول بکشه. به هر حال همونطور که گفتم آب راه خودش رو پیدا می‌کنه. ما هم منتظر یه اتفاق بزرگ در موسیقی بندر هستیم. حالا چه سنتی چه پاپ. اتفاقی که جرقه اش می تونه کوچ کردن رضا صادقی باشه...
............................................................................................................
شعار هفته آپدیت شد.