بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

بندرعباس ساعت ۱۲:۳۰

زلزله امشب در بندرعباس همه را ترساند و از خانه به خیابانها و پارک ها فرستاد! یک تکان شدید دو ثانیه ای و لرزشهای خفیف بعد از آن که گفته می شود مرکز آن در قشم بوده، باعث شد مردم وحشت زده اول به کوچه های خود و بعد سرگردان به خیابانها و پارک ها پناه ببرند. اداره برق هم از این فرصت استفاده کرده و بدون هیچ دلیل منطقی تا ساعت ۴ صبح برق را قطع کرد! و این یعنی مختل شدن آسایش یک شهر!

امیدوارم به قشم و مردمش آسیب چندانی وارد نشده باشد، چون هنوز همه کمک های زلزله و زلزله های قبلی که از طرف دولت قولش داده شده بود به دستشان نرسیده است.

طعم تلخ نوشته ی هرا را در مورد کشته شدن یک جوان ۱۹ ساله به دست نیروی انتظامی و گزارش های تکان دهنده ی پزشکی قانونی در مورد نحوه کشته شدن این جوان را خواندم، و حس کردم. آنقدر ناراحت کننده بود که هر چه زلزله در عمرم دیده بودم از یادم رفت. چه زلزله ای بدتر و نابود کننده تر از اینکه در کشور ما در بعضی موارد آنقدر مفهوم کلمه "حق" کمرنگ می شود که در پی آن جان کس یا کسانی بی گناه، یا با گناه بدون اجرای حکم! گرفته می شود. چند روز پیشتر هم شاهد یکی دیگر از این مهرورزی های نیروی انتظامی در یکی از محلات بندرعباس بودیم.

چطور باید ایمن سازی کرد؟

نظرات 22 + ارسال نظر
یک دوست پنج‌شنبه 8 تیر 1385 ساعت 01:42 ب.ظ

بسیار درد آور است .همین چند روز قبل رییس پلیس کشور داشت درباره طرح پلیس خندان حرف می زد و اینکه پلیس ها خندان می شوند .کاش حداقل ادب داشتند .خنده هاشان برای خودشان !

یک دوست پنج‌شنبه 8 تیر 1385 ساعت 01:59 ب.ظ

بسیار درد آور است .همین چند روز قبل رییس پلیس کشور داشت درباره طرح پلیس خندان حرف می زد و اینکه پلیس ها خندان می شوند .کاش حداقل ادب داشتند .خنده هاشان برای خودشان !

گوگانا پنج‌شنبه 8 تیر 1385 ساعت 04:09 ب.ظ http://googana.blogsky.com

سلام.تو چند مدت آخر معلوم نیستچه خبر توهرمزگان زلزله گیر داده یا چیز دیگه.خدا رحم کنه

بندر خوبم پنج‌شنبه 8 تیر 1385 ساعت 05:08 ب.ظ http://www.banderekhoobom.blogfa.com/

گپِ دِل ایروزُ بازار اینین
شعر بی ریا خریدار اینین
دِگهَ بیهودهَ مَخـُن از غم یار
وا تو و دِلِت کسی کار اینین

بـِرهَ ای دل تو دِگهَ بی یاری
شُو دراز و تا سحر بیداری
اَزَدِی تو سینه خستهَ مِه چَنگ
یا گِنوغی یا کِه تو بیماری

فقط همی اتونم بگم ... .

کرابو جمعه 9 تیر 1385 ساعت 07:10 ق.ظ

خدا خودش بی ما هرمزگانمون و تمام ایران حفظ بوکنت بدبختی رو بدبختی از یک طرف ول گردن به اصطلاح انتظامی جلاد وارانه به جان و ناموس ما یورش ابردن و از ان طرف هم طبیعت با ناسازگارن خدا بکنت از ای بد ته نبو چون کمک که ناگریم هیچ بده کار هم ابیم .

موسا جمعه 9 تیر 1385 ساعت 09:12 ق.ظ http://www.zehneziba.blogsky.com/

سلام
من هم مثل همه ترسیدم !
ولی فکر کنم برق ساعت ۳:۲۵ بامداد اومد نه ۴ صبح !
موفق باشی .
تا سلام...

والا خونه ما که دیرته هوند! ولی ۳:۲۵ نهسته. ممنون از تذکرت!

چوک بندر جمعه 9 تیر 1385 ساعت 10:38 ق.ظ http://www.hormozganmusic.blogsky.com

سلام.نه خسته.
مواسته بگم که بپ مه داخل نیروگاه توانیر کار اکنت.مه هم یه چیزیو افهمم.اگه زلزله بیاد،انرژی زمین و میزان لرزش باعث ابوت که نیروگاه به اسطلاح تریپ (Trip) بکنت.اگه هم نکنت خیلی ضرر اکنت و حتی احتمال از بین رفتن قطعات گپ بشد.ضمنا ای عمل هم به صورت اتوماتیک به زلزله های بالای ۵ ریشترن.نیروگاه هم برق خا از شبکه برق سراسری شگه.

خیلی وقت هسته منتظر همچین توضیحی هستروم. ممنون!

بندری بندری جمعه 9 تیر 1385 ساعت 10:46 ق.ظ

کبول اکنی یا نا کنیتون ای زلزله اون همه مال با کدمه نحس و نحوست سرحدیون بد طینت و حسودن گبون ما اگن بیشترو که سرحدی کمتره مرگو میر و بلای اسمانی هم کمتر مه کصد توهین امنین فکت نظرخو اگوفتم .دکون دارن کشم بشماری چند در صد کشمی و چند در صد سر حدین؟امیدوارم کسی از ای واکعیت غیر علمی ولی درست نرنجه

ممنون از نظرت عزیز، اما خیلی عامیانه گپ ات زدن. ای گپو مال مردم کوچه بازارن نه کسی که وبلاگ اخونت.

بندری بندری شنبه 10 تیر 1385 ساعت 05:33 ب.ظ

سلام مگه افراد و اشخاصی که وب لاگ اخونن کوچه و بازار نارن و یا وب لاگ سر زدن و یا وب لاگ داشتن وجه تمایز و برتری با به قول شما عوام و کوچه بازاریونن .فراموش نکنیم عزیز بیش از ۷۰ در صد جمعیت ایران بازاری و عوام هستند ولی به خاطر جبر زمان و مشکلات دید و سنجشی کمتر از اهل بیت وب لاگ نویسان ندارند در ضمن کامیرای عزیز از همه چیز بد تر سر نوشت این ملت عزیز هم در دست عوام و کوچه بازاری هاست .در هر صورت اگه باعث ناراحتی شما بودوم عذر خواهی اکنم موفق ببی عزیز.

همشهری عزیز! نه اصلا ازت ناراحت نبودوم.
منظور مه بحث عوام بودن یا نبودن نین. مه آدم رکی ام و همیشه سعی اکونوم منطقی بشوم. منظور مه فرمایش شما در مورد سرحدیو هسته. اگه ابو به مه توضیح هادی که زلزله چه ربطی به سرحدیو ایشستن؟
هرچند مه افهموم که چه توا بگی! و قلبا هم باهات هم عقیده ام!

پیله شنبه 10 تیر 1385 ساعت 05:56 ب.ظ

با سلام.وبلاگ پیله مدتی است حذف شده است.خواهشمندم نسبت به حذف لینک اقدام فرمایید.با تشکر پیله

خبر مسرت بخشی بود. چرا که پیله بر خلاف ادعایی که در آغاز داشت، به قول خودش فقط قصد پیله کردن داشت، اما زیر قولش زد و ... بگذریم.

سلام خالو. لطفت که سرت زه . ما هم ولله که با لرزه بندر ده هزار کیلومتر دورتر ا ترس الرزیم که خدا نکنت ئی همه دوست و خانواده و خاطره و شعر وقصه و مو سیقی بریت زیر خاک . زبونم لال . برا ئو دوست عزیزی هم که ئی نوشته که تو زلزله بالا نیروگاه تریپ اکنت سلام به بابا برسون و بگه که په حکمت شبکه سراسری و تامین و ئی حکایتا چین. کمبود نیرو واقعی ترن .

زهرا یکشنبه 11 تیر 1385 ساعت 10:35 ب.ظ http://zahra999.blogfa.com

ولی خدایی صدای خفنی از تو زمین اومد.من از صداش بیشتر ترسیدم تا تکونش!

جن زده دوشنبه 12 تیر 1385 ساعت 09:45 ق.ظ http://jenzade.blogsky.com

درود بر کامیرا
غیر از اون چند بار دیگه توی اخبار در مورد زلزله های استان شنیدم.
چطور باید ایمن سازی کرد؟

مطمئن نیستم، حدس می زنم شمام درمورد اینکه چطوری اجازه دارم مطالب وبلاگو بنویسم، پرسیده بودی، جوابشو نوشتم.

گارم (گاروم, گارام, گار) زنگی(ذنگی دوشنبه 12 تیر 1385 ساعت 08:24 ب.ظ

سلامی دوباره عرض کرده ام به دوستانم. به من سر بزن

کوروش چهارشنبه 14 تیر 1385 ساعت 01:57 ب.ظ http://shabetanhaee.blogfa.com/

سلام
باز هم گشتی در وبلاگ زیبایت زدم و اینبار لینکی در وبلاگم ایجاد کردم.
خوشحال می شوم تبادل لینک کنیم

با تشکر

احسان پنج‌شنبه 15 تیر 1385 ساعت 01:53 ق.ظ

سلام راش انداختم سر بزن

کوروش پنج‌شنبه 15 تیر 1385 ساعت 03:05 ق.ظ http://shabetanhaee.blogfa.com/

سلام کامیرای عزیز
از لطفت متشکرم. مطمئنا وبلاگم طراحی حرفه ای وبلاگت رو نداره که بسیار حرفه ای کار شده و صد البته پیش کسوت هم هست.
در مورد موسیقی با هات هم عقیده هستم. خودم هم موسیقی متن وبلاگم پس از ساعتها گوش کردن خسته کننده نمیبینم و فکر میکنم دلیل آن در هندسه دقیق ملودی آن باشد.
متاسفانه آهنگ ساز و تنظیم کننده اش را نمی شناسم . اگر به منبع کدهای آن نیاز داشتی برایم پست الکترونیکی بفرست تا آن را برایت بفرستم. اگر چه می توانی با راست کلیک روی وبلاگم آنرا بیابی.
بابت لینکت متشکرم.
امیدوارم موفق باشی .

کنج پنج‌شنبه 15 تیر 1385 ساعت 12:49 ب.ظ http://konjzehn.blogfa.com

زنده باد کامیرا!
بهتر نیست کمی تا قسمتی نگرشتون رو راجع به نیروی انتظامی تغییر بدید؟ اونها همیشه بد عمل نمی کنند. بچه های جنوب که خوش انصاف بودن پس چی شد؟

دوست عزیز، من هیچ نگرش خاصی نسبت به پلیس ندارم و نوشته هایم هم معمولا بی طرفانه هستند. یک بار دیگر نوشته من و نوشته هرا را با دقت بخوانید و مقایسه کنید.
ماهیت پلیس همیشه خوب است. در واقع به نظر می رسد اینطور باید باشد! من هم طرفدار پلیس خوب هستم. اما گاهی حوادثی اتفاق می افتد که به ماهیت پلیس و نیروی انتظامی ربطی ندارد و ناشی از بی مسئولیتی شخص یا اشخاصی است و فقط به اسم پلیس تمام می شود...
امیدوارم منظورم را فهمیده باشید. ممنون از نظرتان.

لنگر بندر جمعه 16 تیر 1385 ساعت 02:27 ب.ظ http://langar12.blogfa.com

همیشه همینطور بوده ..بدون امکانات برای پس از وقوع زلزله....ساخت و سازهای غیر اصولی و انواع دیگر ...همیشه خواسته اند ما را محروم نگه دارند ..این سیاست از کجا آب می خوره نمی دونم ...وقتی هم پای حق و حساب به میون میاد می گن مردم قانع هرمزگان... مردم شریف بندرعباس و...مردم خونگرم خطه جنوب و امثالهم ..آره همیشه با کلمات ما رو فریب دادن ..باید همیشه هوشیار بود....تا چند نفر بی سواد و از خود رازی در استان ما یکه تاز نشوند ..باید نسبت به قانون روشن بود...باید قانون دانست و از حق خود دفاع کرد....باید زوایای قانون را شناخت..با این اوصاف می خواید در قشم زلزله نیاد.....

اسماعیل منصورنژاد جمعه 16 تیر 1385 ساعت 09:13 ب.ظ http://andar-bandar.blogfa.com

درود بر همسایه! یا همولایتی... فرقی نمی کند!
از اینه به اندربندر آمدید، سپاسگزارم. تنهای آشنای من در بین بچه های بندر، آقا معلم است. شما هم اضافه شدید. باید بیشتر با بچه های همسایه جوشید!
حدود ده پست شما را خواندم. دغدغه های شما قابل تحسین و زیباست. امیدوارم بتوانید مسئولین بندرعباس را که احتمالاْ از بین همه اقلام با اینترنت بیگانه باشند، به خود آورید تا به خواستهای مردم عزیز بندر رسیدگی کنند.
باز هم خدمت می رسم.
تا بعد...

[ بدون نام ] یکشنبه 18 تیر 1385 ساعت 05:31 ب.ظ http://4130.blogfa.com

که چی بشه.کاش این نوشته هایمان پاسخی داشت.

مبلغ الحقائق سه‌شنبه 20 تیر 1385 ساعت 02:53 ب.ظ

اول مردم باید خودشونو ادم کنن تا نیروی انتظامی هم رعایت کنه چرا در بندر ساعت ۹شب انهم در شلوغ ترین محلا ت مانند بازارروز با چاقو ار رهگذران استقبال می کنید؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد