بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

بندرعباس سیتی

نگاه روزانه من به شهر بندرعباس و هرمزگان - بندرعباس سیتی

نظر یک بندرعباسی

سلام.

دوست عزیزی که او را نمی شناسم، در بخش نظرات مطلبی را یا بهتر بگویم نقدی را در مورد عملکرد شهرداری نوشته بود که تصمیم گرفتم بدون هیچ دخل و تصرفی آن مطلب را اینجا منتشر کنم. قبلا هم در این پست مطلب مشابهی را نوشته بودم. از بقیه دوستان وبلاگ نویس هم تقاضا دارم، اگر واقعا محیط شهر و زندگی در این شهر که همه ما در آن زندگی می کنیم، ‌برایشان اهمیت دارد، دست به قلم شوند و مطلبی را در این زمینه بنویسند تا بلکه به گوش کسانی که باید برسد،‌ برسد.

ممنون.

"با سلام . از آنجا که متاسفانه شهرداری بندرعباس هیچگونه پل ارتباطی با مردم ندارد لذا از شما بعنوان یک رسانه می خواهیم که از مسئولین بخواهید یک نهادی برای دریافت و همچنین تاکید می کنم رسیدگی به پیشنهادات و انتقادات مردم ایجاد کنند در همه شهرها چنین ارگانی وجود دارد ولی در شهر بندرعباس متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست. از طرفی شما بعنوان رسانه باید در فرهنگ سازی جامعه تلاش کنید تا فرهنگ مردم بالا رود و تبلیغاتی داشته باشید برای حفظ بهداشت و نظافت شهر و کوچه ها و معابر. ایکاش از شهرهایی چون تبریز و اردبیل و... الگو گرفته میشد. شما بعنوان یک رسانه بروید در یک جایی برای مثال مثل پشت بازار رویال و یا همان کوچه شهاب معروف و عکسی تهیه کنید اگر در سطح زمین یک نقطه خالی از انواع زباله از کاغذ و نایلون و غیره خالی دیدید من شخصا برای شما جایزه تعیین می کنم. البته درست است که مردم باید رعایت کنند و این نیاز به فرهنگ سازی دارد ولی اگر شهرداری فعال باشد تاثیر بسزایی خواهد داشت . شهرداری می تواند با حضور فعال خود و تشویق و یا جریمه برای کاسبان در بهبود وضع مراکز تجاری کمک زیادی کند. اگر به مغازه دارها اعلام شود که اگر جلو مغازه هر کس کثیف باشد شامل جریمه یا مجازات دیگری میشود بدین نحو هر مغازه دار هم خودش سعی در نظافت محل کسب خود می کند و هم مانع میشود دیگران جلوی محل کسبش را کثیف کنند و بدین نحو یک اقدام کوچک و مثمر ثمر اتفاق می افتد . ولی متاسفانه از سوی شهرداری هیچ تلاشی صورت نمی گیرد و بهانه می آورند که چون مردم رعایت نمی کنند ما هم چاره ای نداریم اگر همه شهرداریها چنین استدلالی داشته باشند که وامصیبتا! شهرداری باید تلاش بیشتری کند و تبلیغات و فرهنگ سازی هم داشته باشد از طریق تبلیغات رسانه ای و دیواری و اقدامات صنفی و محله ای تا کم کم مردم عادت به رعایت بهداشت کنند. یکی دیگر از معضلات شهر ساحل کثیف است این شهر فقط ساحلش می تواند جای تفریح باشد که متاسفانه آن هم آنقدر کثیف است که آدم ترجیح می دهد در خانه بنشیند ولی از طبیعت دریا استفاده نکند.یا اینکه شما آماری از تعداد سطلهای زباله شهر تهیه کنید تا متوجه شوید تعداد آنها چقدر کم است! و یا بررسی کنید که آیا جمع آوری زباله شهر به چه صورت انجام میشود! جالب است که در شهر گرمی چون بندرعباس که بعلت گرمی بیش از حد هوا زباله ها سریع بو می گیرند گاهی بعضی روزها زباله جمع آوری نمیشود و تعطیلات هم که جمع آوری زباله متوقف می شود اگر دو روز متوالی تعطیل باشد که بوی بد واویلا میکند! آیا چنین امر مهمی باید شامل تعطیلی شود؟ در چنین شهری اتفاقا بجای یک بار باید دو یا حتی سه بار در روز زباله ها جمع آوری شوند و این دیگر نشانه عدم مدیریت شهرداری است.و البته هزاران مشکل دیگر که در جای جای این شهر هست و ایکاش شما بعنوان پل ارتباطی این مشکلات را با شهردار یا مسئولین دیگر مطرح می کردید و از آنها می خواستید پاسخگو باشند. امیدوارم این اتفاق بیفتد. موفق باشید"

نظرات 4 + ارسال نظر
تاتر تاتر تاتر تاتر پنج‌شنبه 3 مرداد 1387 ساعت 12:24 ب.ظ

اجرای نمایشنامه خوانی ساعت ۶ سالن کنفراس بهزیستی.نرسیده به فرهنگسرای طوبی کنار نانوایی امروز ۳/۵/۱۳۸۷ (نمایشنامه استاد مراد نوشته ایرج زهری کاری از شاگردان محمد سایبانی)

حتی اگر تمام رسانه ها دست در دست هم بگذارند باز هم بعید می دانم اوضاع این شهر به سامانی برسد.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 17 مرداد 1387 ساعت 12:16 ب.ظ

لاتیدان رو بخون

ما2نفر دوشنبه 21 مرداد 1387 ساعت 03:42 ب.ظ

خوبه یعنی بدک نیست این نظر من حالا تو بیا ونظر بده راستی ردی بزار که اومدی با نظراتت منتظرم
sarekarya.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد